Kakao fiyatlarındaki artış çikolata maliyetlerinin artmasına neden oluyor
Çikolata üreticileri Hershey ve Cadbury çikolatalarının üreticisi Mondelez International, geçen yıl neredeyse iki katına çıkan kakao maliyetlerindeki ciddi artış karşısında fiyatlarını daha da artırmaya hazırlanıyor. Kakao fiyatı, azalan arz nedeniyle son haftalarda yeni rekor seviyelere ulaştı.
Daha önce artan maliyetleri talepte önemli bir azalma olmadan tüketicilere yansıtmış olsalar da şirketler tüketici davranışlarında bir değişiklik gözlemledi; müşteriler artık çikolata alımlarını geçen yıla göre daha fazla azalttı. Bu değişiklik hem Hershey hem de Mondelez’in satış görünümünü etkiliyor.
Hershey CEO’su Michele Buck geçen hafta şirketin mevcut kakao fiyatı koşullarında işi yönetmek için fiyat ayarlamaları da dahil olmak üzere çeşitli stratejiler kullanacağını söyledi. Hershey’nin satış hacimleri 31 Aralık’ta sona eren çeyrekte %6,6 düştü ve bu eğilimin bu yıl boyunca devam etmesi bekleniyor. Hershey ayrıca maliyetleri azaltmak için işten çıkarmalar da uyguluyor.
Hershey’nin son fiyat artışı bu ay yürürlüğe girdi ve şirket, tüketicilerin ilgisini artırmak için Reese’s Caramel Big Cup gibi yeni ürün lansmanlarına güveniyor. 10,8 onsluk Hershey Kisses paketinin fiyatı şu anda Walmart.com’da 4,84 dolardır.
Yöneticilerin 30 Ocak’taki kazanç açıklaması sırasında belirttiği gibi Mondelez ayrıca kakao maliyetlerindeki enflasyonu dengelemek için fiyat artışları uygulamayı planlıyor. Şirket, Avrupalı perakendecilerin fiyat artışlarına direnebileceğini, bunun da bölgede satışların azalmasına yol açabileceğini öngörüyor. CEO Dirk Van de Put, Mondelez çikolatasının en büyük pazarı olan Avrupa’daki fiyatlarının geçen yıl yüzde 12 ile yüzde 15 arasında arttığını bildirdi.
Artan kakao fiyatlarıyla başa çıkmak için Mondelez, Toblerone markasını yeniledi ve bazı ABD perakendecilerinde Tiny Toblerone mini çikolata barları ve Avrupa’da Toblerone Truffles gibi yeni ürünler tanıttı. Walmart.com’da 7,61 onsluk Tiny Toblerone paketinin perakende fiyatı 6,58 dolar, 3,52 onsluk Toblerone barının fiyatı ise 2,84 dolar.
Bir diğer çikolata üreticisi Lindt & Sprungli ise verimliliği artırmaya ve yüksek kakao maliyetleriyle başa çıkmak için proaktif bir satın alma stratejisi uygulamaya odaklanıyor. Bir şirket sözcüsü, kalan maliyetlerin fiyat artışları yoluyla tüketicilere yansıdığını, bunun en önemli sebebinin ise kakao fiyatının yüksek olması olduğunu belirtti.
Çikolata üreticileri yeni bir fiyat artışına hazırlanırken, pazar araştırma şirketi Circana’nın müşteri içgörüleri yöneticisi Dan Sadler, tüketicilerin çikolata satın alırken daha seçici hale geldiğini belirtti. Sadler, geçmişte enflasyonist baskılardan bir nebze olsun korunan çikolatalı şekerlemelerin artık satın alınabilirliğinin zorlandığı bir noktaya geldiğini ve fiyatlarda hemen bir rahatlama beklenmediğini vurguladı.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.